Friday, December 05, 2014

STILLE HOFFNUNG - Falsch & Umsonst 1982

Stille Hoffnung were from Cologne and existed from 1979-1982/83? This is their only release on Paradoxx Records and we have here a nice wave/punk mix, but for me it's more punkrock. Somehow it seems this band had goin' down but I think the music is perfectly acceptable and even their very personally lyrics shows that the boys knew how to combine them with melodious music & their songs are strong. Again one of the bands that I think is completely undervalued. Reminds me little bit of Düsseldorf's Fehlfarben and lyrics like "problems which concern the world, don't touch me" shows in which direction Stille Hoffnung goes. I can only say this is a fantastic album with eleven flowers in thirty minutes, the fast-paced subculture slams around your ears.

7 comments:

  1. verdammt geile Platte, nie gehört, ich danke!

    Borscht vom Bodensee

    ReplyDelete
  2. Ja, sehr coole Platte! Hab die ebenfalls auf Vinyl. Von mir stammt der Discogseintrag inkl. Scans. ;-)

    Sehr lässiger blog! Hab hier bereits ne Menge Rips gefunden, die ich über Soulseek vergeblich gesucht habe. Und die meistens waren tatsächlich noch online. Vielen vielen Dank!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke für dein Lob und freut mich dass du einige Perlen, darunter auch diese Scheibe, hier gefunden. Darfst gern Sachen beisteuern wenn du willst. Hab den link hier erneuert, auch down. Den Leuten fehlt es an guten Geschmack.

      Delete
  3. Höre gerade die Scheibe, die ich nach Jahrzehnten in meiner Sammlung entdeckt habe. Super!!!

    ReplyDelete
  4. Hey! Kannst du die platte erneut hochladen??? würdest mir eine riesen Freude machen!!!

    ReplyDelete